Semitica 61, édité par Michael Langlois sous la direction de Thomas Römer. Leuven, Peeters, 2019. 458 p.
- Michaël Guichard. De Larsa à Mari (I) : nouvelles incantations paléo-babyloniennes. p. 5
- William M. Schniedewind. The Gezer Calendar as an Adaptation of the Mesopotamian Lexical Tradition (Ura 1). p. 15
- Michael Langlois. The Kings, the City and the House of David on the Mesha Stele in Light of New Imaging Techniques. p. 23
- Anat Mendel-Geberovich & Mitka R. Golub. The Tel ʿEton Bulla: A Revised Reading and Some Onomastic Remarks. p. 49
- Nadav Naʾaman. The Isaac Story (Genesis 26) and the Land of Gerar. p. 59
- Jaeyoung Jeon. Egyptian Iconography and the Battle with Amalek (Exodus 17:8-16) Revisited. p. 89
- François Bron. La collection d’antiquités sudarabiques de François Antonovich. p. 117
- Laurent Capron. Deux fragments d’épîtres pauliniennes (1 Thess. et 1 Cor.) en araméen christopalestinien. p. 127
- Gaby Abousamra. An Incantation Bowl from the Matenadaran. p. 139
- Giancarlo Toloni. « Babel und Bibel ». The Scientific Work of Luigi Cagni. p. 147
- Valérie Matoïan. Ougarit, depuis déjà 90 ans. p. 159
- Michel al-Maqdissi. Les fouilles de Ras Shamra-Ougarit dans le contexte de la « question archéologique syrienne » durant la première décennie du mandat français (1919-1929). p. 163
- Aurélie Carbillet & Valérie Matoïan. Les pointes de « flèches à percussion » d’Ougarit. p. 185
- Valérie Matoïan & Bernard Geyer. La coupe RS 26.318 et la vaisselle en serpentinite d’Ougarit. p. 215
- Corinne Lanoir. Quand les femmes apparaissent sur des ânes ; de quelques ambassades féminines à Ougarit et dans la Bible hébraïque. p. 235
- Nicolas Jacob-Rousseau & Bernard Geyer. Habitat, bâti et aménagements ruraux dans la plaine de Ras Shamra au début du XXe siècle. p. 265
- Papers delivered at the workshop “Memory as Capital in Iron Age Levant and Beyond” held in Paris, 23–24 February 2018
- Sarah Lange-Weber. Shaping the Collective Memory at (Collective?) Grave Sites: The Representation of Death as a Tool for Creating Shared Memories in the Late Bronze Age and Iron Age Northern Levant. p. 295
- Laura Battini. Consented Violence in the Collective Memory: the Lachish Case from Epigraphic and Iconographic Data. p. 337
- Matthieu Richelle. Cultural Memory from Israel to Judah. p. 373
- Virginia R. Herrmann. The Reuse of Orthostats and Manipulation of Memory in the Iron Age Syro-Hittite Kingdoms. p. 399
- Tatiana Pedrazzi. The Construction of a New Collective Memory in Phoenicia as a Response to Achaemenid Power. Material Culture as an “Objectified Cultural Capital”. p. 441